Voor een land dat niks weet van koffie en koffiedrinken doen ze dit concept toch alleraardigst.
Madonna
Wat merkmarketing kan doen voor je carriere.
Marlboro Classics
Mooie merkdiversificatie, puur op basis van merkwaarden.
Nederlandse tulpen
Wordt het niet eens tijd dat Nederland een kwalitatief hoogwaardig tulpenmerk introduceert? Volgens mij de enige kans om de concurrentiestrijd te winnen.
Dove - Pro Age
Zouden meer merken niet in moeten spelen op seniorenmarketing; gezien de huidige sociologische marktontwikkeling?
Ajax
Al 10 jaar niets gepresteerd en nog steeds staat het merk internationaal fier overeind.
Oscillococcinum
Are you kidding me? Hoeveel geld moet daar achteraan om dat erin te krijgen? (en de motivatie dat de naam zo moeilijk moet zijn omdat het dan wel medisch zeer goed spul moet zijn gaat er bij mij niet in).
Nederland
We hebben in de wereld een sterk merk, maar de afgelopen jaren hebben we daar behoorlijk afbreuk aan gedaan.
Philips
Perfect in productontwikkeling, maar Marketing: hoe werkt(e) dat?
David Beckham
Voor $250 mln naar LA Galaxy en dat geld is er in no-time uit. Zowel populair bij mannen (voetballers) als vrouwen.
Rituals
Marketing-concept ontstaan bij Unilever.
Herman Brood
Geinig, maar onder mijn naam waren er toch echt minder van verkocht.
Er gaat niets boven Groningen
Mooi voorbeeld van merkdenken in citymarketing
Stradivarius
Miljoenen euro's voor een viool. Omdat het zoveel beter klinkt??
Libertel
Jammer voor Nederland, want Libertel was toch echt een mooier merk dan Vodafone.
Senseo: Philips en Douwe Egberts
Mooi stukje cobranding. Heeft voor het merk Philips waarschijnlijk nog meer gedaan dan voor Douwe Egberts.
Tommy Hilfiger
Het zou geïnspireerd zijn op zee, varen, James Dean en Marilyn Monroe, maar wat een soft, mieterig merk. Voor de metro's onder ons dan maar.
Christina Aquilera
Heerlijk luchtje of toch maar de naam?
Frau Antje
Voor het merk Nederland misschien niet zo positief, maar als biermek heb je het dan wel aardig gemaakt.
Aspirine
Klassiek voorbeeld van zwakke genericide (i.t.t. sterke genericide zoals de walkman van Sony).
Price Waterhouse Coopers
Sponsor van het Nederlands Elftal: Merktechnisch gezien niet echt een zinnige investering.
Aldi
Mooi voorbeeld van een merk die niet gaaf is, maar wel sterk.
Beertender
Dit had natuurlijk een joint marketing moeten zijn tussen Heineken en Philips. Jammer dat men er financieel niet uit kwam.
Pinkpop
Mooi doordacht logo: Pink (pinksteren/ pink), Pop (popmuziek/ pop)
Pampers
Als je er goed over nadenkt slaat merkmarketing hier nergens op, maar ouders willen nu eenmaal het beste voor hun kinderen.
Buckler
Durfde Nederland nu echt geen Buckler meer te bestellen omdat we anders bang waren voor gek te staan?
Malevich - Red Square
Briljant schilderij of zou het toch iets met zijn naam te maken hebben?
New kids on the block (en dergelijken)
Heeft natuurlijk niks met goede muziek te maken, maar blijkt maar weer hoever je kunt komen door het merk goed in de markt te zetten.
Zwaluw lucifers
Typisch geval waar merkimago weinig kan uitrichten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten